Barcelona a lansat un plan ambițios de 10 ani pentru a „salva” străzile orașului de mașini și a reduce poluarea prin crearea de spații verzi și piețe publice, potrivit The Guardian.

Una din trei străzi din cartierul central Eixample – rețeaua din secolul al XX-lea concepută de inginerul Ildefons Cerdà – va deveni zonă verde în cadrul schemei, acordând prioritate pietonilor și bicicliștilor. În intersecții, vor fi create 21 de piețe publice astfel încât niciun cetățean să nu se afle la mai mult de 200 de metri de un parc sau de un spațiu cu verdeață.

Investiția este estimată la 37,8 milioane de euro în următorii 10 ani și presupune o extindere rapidă și radicală a așa-numitei politici de superblocuri introdusă în 2016. Schema de superblocuri grupează nouă blocuri din zona urbană și le izolează de trafic prin bănci și verdeță, introduce piste pentru biciclete, zone de joacă și spații verzi și înlocuiește multe dintre locurile de parcare cu zone de relaxare.

Superblocurile oferă o oază de liniște într-un oraș în care există 6.000 de mașini pe kilometru pătrat, fără a lua în considerare dube sau motociclete.

Barcelona nu se încadrează aproape niciodată în limitele UE sau ale Organizației Mondiale a Sănătății pentru poluare. Limitele NO2 ale OMS sunt de 40 micrograme pe metru cub, în ​​timp ce în mare parte a orașului nivelul este peste 47 µg / m3.

În linie cu orașe precum Paris și Milano, orașul aplică „urbanismul tactic” – lărgirea trotuarelor, închiderea temporară a străzilor, extinderea benzilor pentru biciclete, închiderea locurilor de parcare – pentru a crea mai mult spațiu public ca răspuns la pandemia Covid-19.

Sursa: The Guardian

Imagine de Michal Jarmoluk de la Pixabay

Dă mai departe, să auzim de bine!