Potrivit unui anunţ făcut marți de Goran K. Hansson, secretarul general al Academiei Regale Suedeze de Ştiinţe, cei trei cercetători – Roger Penrose, Reinhard Genzel şi Andrea Ghez – au fost recompensaţi marţi cu premiul Nobel pentru fizică pe anul 2020. Roger Penrose va primi jumătate din acest premiu, pentru „descoperirea faptului că formarea găurilor negre reprezintă o predicţie robustă a teoriei relativităţii generale„, iar Reinhard Genzel şi Andrea Genz vor împărţi cealaltă jumătate a premiului, fiind recompensaţi pentru „descoperirea unui obiect compact supermasiv în centrul galaxiei noastre„, potrivit comunicatului oficial publicat de Comitetul Nobel și preluat de Agerpres.

În 2019, premiul Nobel pentru fizică a fost atribuit cercetătorilor James Peebles – pentru descoperiri teoretice în domeniul cosmologiei – şi Michel Mayor şi Didier Queloz – pentru descoperirea unei exoplanete pe orbita unei stele din categoria Soarelui.

În 2020, fiecare premiu Nobel va fi însoţit de un cec în valoare de 10 milioane de coroane suedeze (1,1 milioane de dolari), în creştere faţă de suma de 9 milioane de coroane suedeze primită de laureaţii din anii precedenţi.

Sursa: Agerpres

Sursa foto: Agerpres

Dă mai departe, să auzim de bine!