Capitala Argentinei a ajuns, după zece ani de eforturi susținute, la 250 de kilometri de pistă pentru bicicliști. Lucru care i-a adus premiul Wellbeing Cities Award 2020 la categoria „Planificare pentru o sănătate urbană mai bună”.

„Pentru noi, aceasta este confirmarea faptului că Buenos Aires este pe drumul cel bun în dorința sa de a dezvolta un oraș global, conectat și mai verde„, a declarat un reprezentant al autorității locale.

Pandemia a grăbit întregul proces de amenajare a pistelor. Asa se face că, de la sfârșitul lunii august, au apărut benzi noi, verzi, care permit bicicliștilor să pornească pe Avenida Cordoba și Avenida Corrientes, două căi mari care se intersectează cu l’avenida 9 de Julio, cel mai larg bulevard din lume, și să traverseze capitala de la est la vest pe o distanță de aproape 8 kilometri.

Cei 17,5 kilometri noi de piste pentru biciclete ar trebui finalizați luna acesta și vor fi adăugați la cei 250 de km de piste rezervate deja bicicletelor din Buenos Aires. 

Amsterdam, Olanda, reperul internațional când vine vorba despre biciclete, are o infrastructură de 767 km de piste și peste 200.000 de locuri de parcare, în parking-uri special amenajate. Conform datelor oficiale, orașul găzduiește acum aproximativ 881.000 de biciclete la o populație de 835.000 de locuitori, 58% din locuitori folosesc zilnic mersul cu bicicleta.

Luxemburg este considerată capitala cu cele mai lungi piste de biciclete pe kilometru pătrat, cu cel mai mare număr de companii de închiriere biciclete și cu o rată foarte scăzută a mortalității bicicliștilor. în total, orașul are 600 de kilometri de piste.

Anul trecut, administrația locală s-a unit cu UNESCO pentru a organiza un nou Unesco-Bike-Tour, pe un traseu lung de 9,5 kilometri, cu 80 de situri de patrimoniu.

Viena și Munchen, Germania, se pot lăuda cu una dintre cele mai dezvoltate infrastructuri din Europa: Au 1300, respectiv 1200 de kilometri de piste de biciclete și planul de dezvoltare e unul ambițios, mai ales după perioada de pandemie.

Urmează Strasbourg – Franța, Malmo – Suedia, Rotterdam – Olanda, fiecare cu peste 500 de kilometri de piste.

Copenhaga nu se lasa mai prejos. Capitala daneză este cunoscută ca iubitoare de biciclete de ceva vreme. Administrația locală a interzis accesul mașinilor în multe zone centrale planificând tot mai multe piste de biciclete. 

Copenhaga ocupă locul al doilea în categoria „modal share” și impresionează cu un număr mare de magazine de biciclete.

Anul trecut a fost inaugurat un pod peste râul Sydhavnen destinat bicicletelor. Acesta are 175 de metri și este cel mai lung pod de acest gen din lume. 

Sursa: Le Monde, scanmovers.com

Dă mai departe, să auzim de bine!