Biertan-Sighișoara. Durată: 8 ore. Distanță: 198 de kilometri.

Este primul traseu cultural pe harta Eurorando pentru anul viitor, cel mai mare eveniment european de drumeţie ce va fi găzduit de Sibiu. Unul care va testa forțele participanților și va pune în valoare traseele culturale şi de natură din Transilvania.

Eurorando este organizat o dată la cinci ani iar țara gazdă din 2016 a fost Suedia, acolo unde s-au strâns 3000 de drumeți din toată Europa.

În România sunt așteptați între 1500 și 2000 de participanți. De logistica turistică se va ocupa agenția condusă de Ionuț Martin, care a demarat pregătirile încă din martie.

Echipa auzimdebine.ro: Anunțul organizării Eurorando în România a venit în plină pandemie, într-o perioadă în care inclusiv evenimente amânate pentru 2021 sunt puse sub semnul întrebării. Aveți emoții pentru întreaga desfășurare de forță?

Ionuț Martin, fondator al unei agenții de turism implicată în organizarea Eurorando: E prematur să am emoții pentru septembrie 2021. Abia duminică am terminat Turul Ciclist al Sibiului pe care l-am ținut în condiții foarte ok, noi am fost responsabili pe partea de cazări, mese și totul a decurs foarte bine. A fost un eveniment ținut grație unui entuziasm extraordinar al unor persoane din zonă.

Desigur, ne așteptăm să existe provocări legate de pandemie, însă mergem înainte.

Echipa auzimdebine.ro: Ce înseamnă să organizezi un astfel de eveniment din punct de vedere al pregătirii infrastructurii, al logisticii, în contextul incertitudinilor legate de noul coronavirus?

Ionuț Martin: Noi ne ocupăm de partea organizatorică, de logistica turistică – hotel, transport local, avioane etc. Avem deja blocate 900 de camere pentru anul viitor și aproximativ 250 de persoane înscrise la drumeții.

Acoperim tot, oferim toate serviciile din momentul aterizării participanților în România: de la transport, cazare în regim de demi-pensiune, un lunch box, până la drumeții alese de ei, ghid local, intrări la obiective turistice/culturale, etc.  

Echipa auzimdebine.ro: Cum se reflectă un asemenea eveniment în economia locală, a zonei?

Ionuț Martin: Aici perspectiva trebuie să fie mult mai amplă, cred că e o greșeală să privim lucrurile doar ca o chestie de moment. Gândiți-vă la ce reclamă, ce marketing pe temen lung poate să aducă un astfel de eveniment. Și asta se poate vedea chiar de acum, de la Turul Cislist al Sibiului, care a atras câteva sute de persoane – 129 de participați cu staff-ul lor – multe dintre ele pentru prima dată în România, cu potențial mare de întoarcere.

Anul viitor, în cadru Eurorando, vorbim de 1500-2000 de participanți, de drumeți. Efectele benefice pentru zonă vor fi pe termen mediu și lung.

România nu are în acest moment o cultură a drumețiilor însă, odată creată oferta, va veni și cererea. Traseele puse la punct pentru acest eveniment vor rămâne și vor putea atrage turiști pe termen lung.

Exportăm imagine și rămân în țară banii alocați serviciilor oferite sau cheltuielilor extra, pe lângă pachetele turistice.

Echipa auzimdebine.ro: Ce include un astfel de pachet și la ce costuri se ridică?

Ionuț Martin: Avem mai multe variante, de la hosteluri până la hotel de 5 stele. Un pachet care include un hotel de 3 stele, cu 7 nopți de cazare, cu 4 drumeții, începe undeva la 570 de euro și urcă până la 770 de euro de persoană pentru hotel de 5 stele, cameră dublă. Pachetele nu includ costul de transport pentru a ajunge în România.  

Echipa auzimdebine.ro: Revenind la anul în curs, cum v-a afectat criza sanitară planurile de business pentru acest an?

Ionuț Martin: Foarte tare! În afară de Turul Ciclist al Sibiului care tocmai s-a încheiat nu cred că mai reușim să mai desfășurăm ceva pe partea de grupuri. Estimăm o scădere de 95% a cifrei de afaceri până la final de an.

Echipa auzimdebine.ro: Așa cum se conturează 2021, credeți că veți reuși să recuperați din pierderile de anul acesta?

Ionuț Martin: E totul foarte dinamic în perioada asta. Noi toate pregătirile pentru anul ăsta – sezonul pentru noi ar fi trebuit să înceapă fix la jumătatea lui martie, cu primele grupuri – le-am făcut până în 31 decembrie 2019. Toată munca depusă pentru martie-octombrie 2020 a fost degeaba, tot ce-am pregătit s-a anulat.

Pentru 2021 ne pregătim din martie. Evident că prognozele nu sunt foarte bune – dacă ajungem la 30% din cifra de afaceri avută în 2019 ar fi foarte bine. La cum arată lucrurile acum, cred că 30% e o prognoză optimistă.

Asadar, ca să răspund direct la întrebare, nu cred că voi recupera în 2021 pierderile de anul acesta. Cred că abia din 2022 o să începem să ne acoperim cheltuielile pe care le avem prin veniturile atrase.

Echipa auzimdebine.ro: Și, dacă tot vorbim de drumeții, cum vă gândiți să reconfirgurați traseul pentru anul acesta, ce măsuri luați pentru a ține business-ul în viață?

Ionuț Martin: Sperăm să ne menținem partenerii și să atragem chiar unii noi. Lucrăm din scurt și cât mai flexibil pentru a  reuși să generăm niște venituri și să consolidăm afacerea.

Încercăm să facem toți partenerii să înțeleagă că e important ce facem, e important să ne promovam destinațiile. Exact cum s-a întâmplat la turul de ciclism – a fost complicat să convigem echipele că hotspoturile (focarele Covid) nu sunt la Sibiu, ci în alte zone din România. Și am reușit, au venit la tur, dar a fost muncă destul de grea și îndelungată.

Sursa foto/video: eurorando, youtube

Dă mai departe, să auzim de bine!