Cele mai recente date din piața auto arată scăderi puternice în sectorul autoturismelor tradiționale, nu și în cel al electricelor, o categorie care abia dacă e atinsă de criza declanșată de noul coronavirus. Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autorturisme spune că pe primele cinci luni autoturismele „verzi” – electrice și hibride – înregistrează un volum a cărui scădere totală e de doar 8 unități (-0,8%) față de persoada similara a lui 2019.

Reprezentanți ai Volkswagen au declarat pentru auzimdebine.ro că, în România, stocurile pentru e-Up! sunt epuizate încă dinaintea declanșarii pandemiei, respectiv din februarie. Cumpărătorii au plătit aproximativ 12 mii de euro pentru varianta electrică a modelului UP!, grație programului Rabla Plus și, implicit, a bonusului de aproximativ 10 mii de euro acordat de stat. Și cei de la BMW spun că vânzările de mașini electrice au urmat un trend crescător, cel mai bine vândut fiind I3.

Vehiculele mici electrice s-au vândut ca pâinea caldă pentru că au avut preț bun, sunt ușor de condus în oraș și, evident, nu sunt poluante”, a declarat Dan Vardie, expert în industria auto.

Potrivit datelor APIA, cea mai mare creștere se înregistrează la autoturismele plug-in, de aproape 60%, în timp ce mașinile full electrice au crescut cu aproximativ 20%. Singurele care par afectate de perioada de criză sunt cele hibride, înmatriculările au scăzut cu 8,7% în primele cinci luni față de perioada similară a anului trecut.

De altfel, potrivit unei analize Bloomberg, vânzările globale de mașini electrice vor experimenta o scădere mai mică decât cele auto tradiționale ca urmare a subvențiilor în creștere precum și a revenirii mai rapide odată ce piața va ieși din criză.

Acestea și infrastructura create în jurul lor (stațiile de încărcare) au fost, de asemenea, o parte a multor pachete de stimulare anunțate de guvernele europene și asiatice. În ultimele săptămâni, Germania a inclus stațiile de  incărcare în pachetul său economic propus de 2,5 miliarde de euro, iar Uniunea Europeană a anunțat că își propune să aibă 1 milion de înstații de încarcare publice până în 2025. Acum sunt mai puțin de 200.000.

Potrivit Reuters, Austria a anunțat că va majora din iulie subvenţiile pentru achiziţionarea de maşini şi biciclete electrice şi va tripla subvenţiile pentru punctele de încărcare.

Cumpărătorii de vehicule electrice vor primi, de miercuri, un sprijin de 5.000 euro, faţă de 3.000 euro în prezent. De asemenea, sprijinul pentru punctele de încărcare va fi triplat la 600 euro pentru staţiile de încărcare de la case şi la 1.800 euro pentru staţiile de încărcare de la blocurile de locuinţe.

În prezent, Austria are aproximativ 5.500 puncte de încărcare şi vrea să crească rapid acest număr.

Sursa: Bloomberg, Reuters

Imagine de MikesPhotos de la Pixabay, Imagine de (Joenomias) Menno de Jong de la Pixabay,Imagine de Marilyn Murphy de la Pixabay

Dă mai departe, să auzim de bine!