Un anunț publicat de primarul Londrei, Sadiq Khan, arată că celebra clădire „The Glass Gonad”, denumită așa datorită formei sale sferice înclinate, va fi în curând disponibilă pentru închiriere, scrie Bloomberg. Clădirea a fost proiectată special pentru administrația orașului și găsirea unui nou chiriaș poate reprezenta o mare durere de cap pentru fondul de suveran al Kuweitului, cel care o deține.

Khan pare decis să renunțe la acest “zgârâie – nori” din centrul capitalei și să mute birourile administrative și  Adunarea Generală în partea de est, în clădirea Newham deschisă în 2012 și considerată un exemplu de design sustenabil. Decizia, spune primarul Londrei, ar putea duce la economii de 55 de milioane de lire sterline (69 de milioane de dolari) pe parcursul a cinci ani, bani care ar putea fi îndreptați către servicii esențiale de care londonezii au nevoie în loc sa fie cheltuiți pe sedii extravagante.

Londra se confruntă cu un deficit bugetar de 493 de milioane de lire sterline (615 milioane de dolari), cauzat în mare parte de criza sanitară ce-și pune amprenta asupra veniturilor din impozitele datorate de companii și de gospodării.

De altfel, primarul Khan a fost deja nevoit să apeleze la fonduri de salvare de 1,6 miliarde de lire sterline din partea guvernului pentru a menține pe linia de plutire transportul public din metropolă.

Presiunile financiare precum si cele politice – Khan este cel mai înalt oficial din opoziție, ales din Partidul Laburist –  l-au determinat să-și reducă cu 10% leafa și să înghețe salariile personalului de conducere.

„The Crystal”, noul sediu vizat de Primăria Londrei, proiectat de Wilkinson Eyre Architects și finalizat în 2012, este catalogat drept „una dintre cele mai sustenabile clădiri din lume”, cu un sistem solar de încălzire a apei, fațadă de sticlă solară și un management eficient îndreptat strict spre energia verde. Mutarea administrației orașului în Royal Docks își va pune amprenta și asupra zonei ce adăpostește cartierele sărace ale orașului.

Londra nu este singurul oraș care aplica astfel de soluții privind spațiile de buirouri, mai ales când vorbim despre sedii private închiriate, pentru a face economii în perioada crizei sanitare și financiare, scrie Bloomberg. Sunt multe administrații locale care, la fel ca majoritatea companiilor private, au descoperit că angajații pot lucra foarte bine de acasă. Spațiile de birou risca să rămână doar pe jumătate pline, întrucât riscul pandemiei coronavirusului pare o țintă evidentă pentru reducerea costurilor.

În SUA, statul Missouri analizează în prezent modul în care își poate reduce dimensiunea spațiului de birou închiriat din Jefferson City, în timp ce o treime dintre angajații săi lucrează încă de acasă. Orașul San Bernardino, California, și-a închis în întregime spațiul de lucru închiriat pentru a economisi bani, la doar câțiva ani după ce s-a mutat din sediul istoric al Primăriei deoarece a fost considerat prea vulnerabil la cutremure.

Sursa: Bloomberg

Sursa foto: Wikipedia, Facebook The Glass Gonad

Dă mai departe, să auzim de bine!