Cea mai recentă evaluare a Codului de conduită privind combaterea discursurilor ilegale de incitare la ură din mediul online arată că 90% din conţinutul semnalat este evaluat de companiile informatice în decurs de 24 de ore, iar 71% – eliminat, arata comunicatul Comisiei Europene.

Cu toate acestea, doar Facebook informează utilizatorii în mod sistematic; toate celelalte platforme trebuie să aducă îmbunătăţiri.

”Invit platformele să elimine lacunele observate în cele mai recente evaluări, în special în ceea ce priveşte furnizarea de feedback către utilizatori şi transparenţa. În acest context, viitorul act legislativ privind serviciile digitale va aduce o schimbare binevenită. Acesta va crea un cadru european pentru serviciile digitale şi va completa acţiunile de combatere a discursurilor ilegale de incitare la ură din mediul online pe care UE le desfăşoară deja”, a declarat Didier Reynders, comisarul pentru justiţie, citat pe site-ul Comisiei.

Comisia Europeană şi patru mari companii informatice (Facebook, Microsoft, Twitter şi YouTube) au prezentat, la 31 mai 2016, un Cod de conduită privind combaterea discursurilor ilegale de incitare la ură din mediul online. De atunci, au aderat la cod şi Instagram, Google+, Snapchat, Dailymotion şi Jeuxvideo.com. Toate părţile interesate se reunesc în mod regulat sub egida Grupului la nivel înalt pentru combaterea rasismului şi a xenofobiei, pentru a discuta provocările şi progresele înregistrate.

Decizia-cadru privind combaterea rasismului şi a xenofobiei incriminează incitarea publică la violenţă sau la ură împotriva unui grup de persoane sau a unui membru al unui astfel de grup definit pe criterii de rasă, culoare, religie, descendenţă sau origine naţională ori etnică. Discursurile de incitare la ură, aşa cum sunt definite în decizia-cadru menţionată, constituie o infracţiune şi atunci când sunt formulate în mediul online.

Sursa: comunicat CE, Agerpres

Dă mai departe, să auzim de bine!